mandag 18. januar 2010

lysa nyheter / light news



Jag tog en sväng till Teknikmagasinet i förmiddags och köpte mig en ny LED-lampa till den penna som jag använder när jag skriver på nätterna. Jag har denna lilla lampa monterad - med dubbelhäftande tape och gummisnoddar - dels för att inte väcka min fru med sänglampan, dels för att slippa bli alltför vaken själv; en liten LED ger mer än nog lys för att skriva på natten. Den gamla lampan som jag hade var av samma sort, men den har varit dålig och glapp ända sedan jag köpte den i början av september. Den nya verkar fungera finfint.



Så har jag också fått en ny maskot på nattduksbordet. Eller fått och fått, jag har lånat den av min yngste son. Det är en exakt (..?) kopia av Uppfinnar-Jockes namnlöse medhjälpare. Han satt förut på toppen av min Mac, men jag kom på att han kunde bli en fin maskot på nattduksbordet.



I went to Teknikmagasinet this morning and bought a new LED-light for the pen that I use when I write at night. I have this little lamp mounted - with double-sided tape and rubber bands - on my pen, partly not to wake my wife with the usual bed lamp, partly to avoid getting too awake myself, a small LED provides more than enough shine to write at night. The old lamp that I´ve had so far hasn´t been working properly. The new one seems to work fine.



I've also got a new mascot for the nightstand. Actually I borrowed it from my youngest son. It´s an exact (..?) copy of Gyro Gearlooses nameless assistant. He used to sit on top of my Mac, but I realized he could be a great mascot for the nightstand instead.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar