søndag 3. januar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

30/12 2010 kl. 04.25


E. är Liza Minellis (och min) son. Nu har hon blivit mördad och och jag och E. är i huset där hon bodde för att se. Det är en massa poliser och tekniker där. Jag är först inte säker på om hon är kvar eller om de har flyttat henne. Jag ser en del blodspor runtomkring, inte mycket dock. Vi blir visade runt av en kvinnlig, svart polis. Det är en lägenhet i två plan, markplan och en våning till. Jag pratar engelska med de olika poliserna, de är väldigt trevliga. Det är liksom inte speciellt tragiskt. E. förstår nog inte varför vi är här. Jag frågar poliserna och får veta att liket inte är kvar i huset. På övervåningen har de tejpat konturerna av där hon låg, men polisdamen säger att det var ute på gatan, utanför huset, själva mordet hände. Det hela är ganska odramatiskt. E. blir jättearg när jag säger att han är nio år.


E. is Liza Minellis (and my) son. Now she has been murdered and E. and I are in the house where she lived. There are a lot of police officers and technicians there. I'm not sure if she´s still in the building or if they have moved her. I see some traces of blood, not much though. We are shown around by a female, black policeofficer. I speak English with the police officers, and they are very nice to me. It´s really not very tragic. E. does not quite understand why we are here.
I ask the police, and learn that the corpse is moved from the house. The upper floor has the outline of where she was, taped on the floor, but the police lady says it was out on the street outside the house, that the actual murder took place. E. becomes angry when I say that he is nine years old.

1 kommentar:

  1. Spännande. Själv drömde jag knasiga grejer också. Men fan nu kommer jag inte i håg.

    SvarSlett