torsdag 21. januar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Eftersom natten var ovanligt svart tänkte jag i dag bjuda på en dröm från november 2009.

8/11 2009 kl.06.30

Är hemma hos Hans G. Jag är tillsammans med någon på köket... Kan vara Gj. Hans G. har inte stått opp ännu och vi ska laga till något att äta. Vi har en bricka och börjar ta fram ting. Jag har tidigare pratat med Hans G. och han har berättat att han har "upptäckt" FinnCrisp. Han har berättat för mig att han har "Mye!" (sic) FinnCrisp. Jag öppnar en skåplucka och där är tre hyllor fulla (!) med FinnCrisppaket. Några är öppnade, men de flesta är oöppnade. Jag fnissar och ropar åt han andra att komma och se. Jag berättar att Hans G. har berättat att han har "Mye!". Jag berättar att han berättat för mig och jag såg för mig 10, kanske på sin höjd 15 paket, men detta är trippelpaket och kanske 100 stycken (minst!). "Han är lite manisk... eller hur? På riktigt liksom!" Han andra nickar bekräftande. Jag tar fram några få FinnCrisp och vi fortsätter laga frukost. Jag ska koka vatten till te och på bänken står en vattenkokare av glas... Det är som en tillbringare, bara att den har sladd. Kan inte se någon uppvärmningsanordning innuti, bara en tillbringare med sladd.





Since last night was unusually black I thought I´d offer you a dream from November 2009 today.

Is at the home of Hans G. I'm with someone in the kitchen... Maybe Gj. Hans G. is not up yet and we are going to cook something to eat. We have a tray and start making something. I have previously spoken with Hans G. and he told me that he has "discovered" Finn Crisp. He has told me that he has "Alot!" (sic) Finn Crisp. I open a door and there are three shelves full (!) of Finn Crisp packets. Some are open, but most are unopened. I giggle and cry out to the other guy so he´ll come and have a look. I said that Hans G. told me that he has "Alot!". I said that he told me and I thought he meant 10, maybe 15 packets at most, but this is triple packages and perhaps 100 (at least!). "He is a bit manic... right? Like for real!" He nods confirmingly. I take out a few Finn Crisp and we continue to cook breakfast. I'm going to boil water for tea and on the bench is a kettle of glass... It's like a pitcher, only with a cord. I can´t see any heating device inside, just a pitcher with a cord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar