torsdag 28. januar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

I dag plockar jag lite här och där i nattens förvirrade drömmar. Transkriberar inte allt, av den enkla anledningen att jag inte tycker att allt är intressant... Frågan är om något är intressant..? Men jag provar i alla fall:

28/1 2010 kl. 03.00

Drömmer en massa surr om facebook [...] Men också om att jag är på en kantina med ett gäng radikala ungdomar. Vi steker och äter blodpudding. Jag har tagit åt mig lite för mycket och så tar jag ett elegant danssteg och då tappar jag alla blodpuddingskivorna på golvet. Jag tar ett resolut beslut om att ta upp från golvet, skölja av vid en diskbänk och så resteka skivorna som jag också ska dela med mig av eftersom jag tagit för mycket. Det finns också en bit ostekt som jag/vi skär upp i samma veva. När vi (jag och en till) står vid diskbänken kommer en liten skitunge och går förbi tillsammans med sin stora (ungdom) kusin (eller liknande). Skitungen drar ner några nysköljda skivor på golvet igen. Jag frågar om han gillar blodpudding och han svarar uppkäftigt "nej". Då säger jag att han kan låta våran vara och jag tittar uppfodrande på hans kusse som låtsas som ingenting.

Före det var det något med några klistermärken på golvet i en butik och något med kvällstidningar typ VG [...] Jag har något i vänster hand (kanske tidningen ihoprullad) och någon som befinner sig bakom mig förtjänar att få ordentligt med stryk (eventuellt har personen slängt någon kommentar, men det är oklart) och av en händelse ligger det ett baseballträ på golvet/marken som jag utan att tveka plockar upp, tvärvänder och börjar gå med bestämda steg mot personen som ska ha så jävla mycket stryk [jag är fly förbannad, han har förtjänat det på ett eller annat sätt].


Today I will pick a bit here and a bit there from a night of confused dreams. I do not transcribe everything, for the simple reason that I do not think everything is interesting... The question is whether anything is interesting..? But I´ll give it a try anyway:

Dreaming a lot of buzz about Facebook [...] But also about that I am at a canteen with a bunch of radical youth. We fry and eat black pudding. I took a bit too much and I take an elegant dance steps and I lose all the slices of black pudding on the floor. I take a resolute decision to pick it up from the floor, rinse in a sink and so refry it and I will share with the others because I had taken too much. There is also a piece of raw black pudding that I / we cut up at the same time. When we (me and one other) is at the sink, there comes a little brat. He is passing by with his older cousin (or something like that). The kid pulls down some newly rinsed slices of black pudding on the floor again. I ask him if he likes black pudding and he cheekily responds "no". Then I tell him that he can leve ours alone and I look to his cousin who pretends to notice nothing.

Before that it was something with a few stickers on the floor in a shop and something with tabloids like VG ("Verdens Gang" a norwegian tabloid) [...] I have something in my left hand (maybe the newspaper rolled up) and someone who is behind me deserves to get plenty of beating (possibly he has thrown a comment, but it is unclear) and by chance there is a baseball bat on the floor / ground that I, without hesitation, pick up, turn around and start walking with firm steps towards the person who will get so damn much beating [I´m really pissed off, and he has earned it in one way or another].

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar