torsdag 14. januar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Här kommer en till från samma morgondrömsekvens som sist blogginlägg från drömdagboken.

4/1 2010 kl. 10.30

Har lånat lägenhet av Eeva Lena N. Det är väldigt stökigt där nu och hon kommer snart hem. Jag är i lägenheten med en annan tjej (min fru?). Jag har några singlar. Bl.a. en med Cosmic Overdose och så är det Pillisnorks-singeln. Vi ska nog städa innan Eeva Lena kommer. Men jag hör ljud från sovrummet. Öppnar dörren och tittar ner (!?!) i sovrummet. Det är minst 1 1/2 meter ned till golvet i sovrummet och ingen trappa eller något sådant, bara rakt ned (!). Jag börjar fumla med vänster skjortärm, men börjar glida ut av drömmen/sömnen innan jag hinner göra något. Ligger i halvsömn och försöker komma tillbaka in i drömmen. Tänker att det vore perfekt att kasta sig ut för kanten in till sovrummet och flyga lite, men jag glider obönhörligen ut av drömmen. Synd...


Om du vill veta varför jag fumlade med vänster skjortärm i drömmen så kan du läsa om det här


Here´s another dream from the same morning dream sequence that the last blog entry came from.

I have borrowed Eeva Lena N.s apartment. It´s very messy there now and she will be home soon. I'm in the apartment with another girl (my wife?). I have a few single records, including one by Cosmic Overdose, and one by Pillisnorks. We'll clean up before Eeva Lena comes back. But I hear a sound from the bedroom. I open the door and look down (!?!) into the bedroom. There´s at least 5 feet down to the floor in the bedroom and no stairs or anything like that, just straight down (!). I start fumbling around with my left sleeve, but I begin to slide out of the dream / sleep before I get to do something. I lie half asleep and try to get back into the dream. Thinking that it would be perfect to throw myself off the edge into the bedroom and fly a bit, but I´m slipping inexorably out of the dream. Too bad...


If you want to know why I fumbled with my left sleeve in the dream, you can read about it here

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar