lørdag 30. januar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

I dag blir det också några fragment från natten. Helheten är lite för privat och därför lite intressant för andra än mig.

30/1 2010

Jag backar i rasande fart med bil. Det är massor av snö.

[...]

Men så är jag på väg med tåg söderut. Det kommer hela tiden nya meddelanden i högtalaren om att det blir omkörning dit och dit pga snökaos. Tåget stannar inte men blir omdirigerat hela tiden. Många människor runt mig blir frustrerade och arga, men själv tar jag det med överraskande lugn.

[...]

Det är ett rum längst in i mammas lägenhet som jag inte utforskat förut eftersom lysbrytaren varit trasig. Det är ett litet rum/kontor med väggarna fulla av bokhyllor och ett bittelitet skrivbord. Det är otroligt spännande.

[...]

Jag hittar också en stor mobil med svarta katter. När jag håller upp den gnickar linorna mot varandra och mot pappkatterna så att det låter som katter som jamar. Jag tycker den är så fin att jag måste visa den för Y.

[...]

Jag öppnar några [skrivbords-] lådor som vi börjat rensa ur tidigare. Det ligger flera saxar kvar som jag vet att jag insisterat på att spara. Fina långa tidningssaxar.

[...]

På golvet hittar jag något som jag först tror är en äkta diamant, men som visar sig vara torkat RX-lim (till min stora besvikelse).


Today I´ll also give you some fragments of the night. The whole is a little too private and thus a uninteresting for others than myself.

I back up at breakneck speed with the car. There is a lot of snow.

[...]

But then I am going by train southward. There are messages over the speaker system that the train has to take other routes, because of the snow chaos. The train does not stop but will be redirected over and over again. Many people around me are frustrated and angry, but of I´m surprisingly calm.

[...]

There is a room at the back of the mother's apartment, which I have not explored before because light switch has been broken. It´s a small room / office with walls full of bookshelves and a tiny little desk. It is incredibly exciting.

[...]

I also see a great mobile with black cats. When I hold up the ropes rub against each other and against the paper cats so that it sounds like cats mjauing. I think it is so nice that I have to show it to Y.

[...]

I open a few [desktop] drawers that we´ve started to clear out previously. There are several scissors left that I know that I insisted on saving. Fine long Newspaper cutting scissors.

[...]

On the floor I find something that I first think is a real diamond, but it turns out to be dried RX-adhesives (to my great disappointment).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar