fredag 22. januar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Ett kort fragment från i natt.

22/1 2010 kl. 06.52

"Men vi är också på en utställning som Per M. har. Det är inte direkt konst men designsaker som Per har samlat på sig. Utanför står en gammal stol och spelar "Sympathy for the Devil" med Stones. Stolen är i brunt trä och har mörkgrön stoppning. Den är från -50 eller -60talet. Per vinkar till sig mig med ena handens pekfinger. Han vill gärna imponera på mig med olika saker han har. Jag låter mig imponeras så klart. Per och jag har ett ömsesidigt imponerad-av-varandra-förhållande. Utställningen är liksom i en gammal butikslokal. Det är mest fönster och lite väggar."




A short fragment from last night.

"But we are also at an exhibition Per M. has. It's not exactly art, but designer things that Per has collected. Outside is an old chair that´s playing "Sympathy for the Devil" with the Stones. The chair is made of brown wood and has dark green upholstery. It is from -50´s or-60´s. Per beckon me with the index finger of one hand. He wants to impress me with different things he has. I let myself be impressed. Peter and I have a mutual impressed-by-each-other-relationship. The exhibition is in like an old store. It is mostly windows and just some walls. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar