søndag 21. februar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Ett par bitar från gångna natten:

21/2 2010 kl. 04.20


"Jag har två låtar i huvudet: "Last night another soldier" med Angelic Upstarts (oi-punk) och Carolas "Fångad av en stormvind"... Sikken jävla blandning."


kl 09.30


"Ska kolla förrådet men det är bytt lås osv. Jag pratar med ett par som har hand om det. De är vänliga och ska hjälpa mig. De visar mig en väg som jag ska gå. När jag öppnar en dörr ligger det en hand på golvet bland en massa bråte. Handen har handske på och den visar "fingret".

Jag går tveksam fram mot den och när jag sparkar till den lite lätt rör den på sig. Jag rycker till något våldsamt eftersom jag egentligen trodde att det var ett practical joke och inte en riktig hand. Det visar sig att det är ett (ganska stort) barn som ligger där , på magen, och sover med alla ytterkläder på. Jag säger till paret som visade mig vägen och de vet vem pojken är. Vi följer honom till lägenheten där han bor. Den lägenheten är
helcrazy! Det är ett hippiepar som bor där. Väggarna är tapetserade, bokstavligt talt, med psykedeliska affischer. Och det är rök/dis och en massa lazerlys och paret är mycket fientligt inställda. De är helt paranoida och tror väl att vi är från hemliga polisen eller nåt i den stilen. De är konspiratinsparanoida. Vi levererar deras son och går därifrån med en gång. De har hagelbrakare också och är väldigt hotfulla."


A couple of fragments from last night:

"I´ve got two song in my head:
"Last Night Another Soldier" by Angelic Upstarts (oi-punk) and "Fångad av en stormvind" by Carola... What a bloody stupid combination."

"I´m going to check out the warehouse, but they´ve changed locks, etc.. I'm talking to the couple who is in charge of it. They are friendly and will help me. They show me the way that I should go. When I open a door, there´s a hand on the floor among a bunch of junk. The hand has a glove on and it´s flippin the bird.
When I walk up to it and kick it a little, it moves. I jerk violently because I really thought it was a practical joke and not a real hand. It turns out that it´s a (fairly large) child lying there, on his stomach, sleeping with all his clothes on. I tell the couple who showed me the way and they know who the boy is. We follow him to the apartment where he lives. The apartment is totally crazy! It´s a hippie couple who lives there. The walls are literally covered with psychedelic posters. And there is smoke/haze and a lot of lazer lights and the couple is very hostile. They are paranoid and they think that we come from the secret police or something. They are conspiratory paranoid. We deliver their son and leave right away. They also have a shotgun and they are very hostile. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar