fredag 12. februar 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Jag antar att Jung hade kallat det en arketyp... Jag kallar det en orm.

11/2 2010 kl. 07.40 (försovning...)

"Johan S. har en gul orm med två huvuden. Jag är superavundsjuk. Den gula ormen har två barn och den är ca 1/2 meter lång.



När jag håller i den - jag håller den hårt med tre fingrar nära huvudet - har den bara ett huvud och jag är säker på att den vill bita mig. Jag försöker få reda på om den är giftig, men det är väldigt svårt att få svar. Johan snackar bara om en massa annat och där står jag och bånghåller ormen. När det är dags att börja bära flyttlasset blir ormen bara lagt i en låda eller papperspåse och när vi kommer fram är den borta, elle vi hittar den i alla fall inte."


I suppose Jung would have called it an archetype ... I call it a snake.

"John S. has a yellow snake with two heads. I'm super jealous. The yellow snake has two children and it´s approximately 2 feet long.



When I'm holding it - I hold it tightly with three fingers near it´s head - it has only one head, and I´m sure that it wants to bite me. I'm trying to find out if it is poisonous, but it is very difficult to get answers. Johan is just talking about a bunch of other things and there I stand and hold the snake. When it is time to begin to carry the load, the snake is just put in a box or a paper bag and when we arrive it's gone, or at any rate we can´t find it."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar