lørdag 8. mai 2010

metadröm / meta dream

Vid 6-tiden på morgonen den 6e maj hände något märkligt. Så här står det i drömdagboken (efter 3 fullskrivna sidor med en dröm om en död moster):

"Här börjar drömmen att fejda ut och så händer något mycket märkligt. Jag ligger och tänker på drömmen och så sätter jag mig upp och börjar skriva i drömdagboken. jag formulerar och skriver, men det går lite trögt och det är något fel i boken, jag har skrivit på fel sida, hoppat över sidor osv. Men trots att jag strävar lite fortsätter jag att skriva en god stund. Så lägger jag mig och sover igen och så vaknar jag och tänker på drömmen och att jag skrivit ned den men så går det långsamt upp för mig att jag inte skrivit den ännu utan att jag faktiskt drömde att jag skrev i drömdagboken (!!!) och att det var därför det var så problematiskt. Mycket intressant metafenomen!!!"


At six o'clock in the morning of May 6th something strange happened. This is what i wrote in the dream diary (after three full pages of a dream about a dead aunt):

"Here the dream begins to fade out and then something very strange happens. I lie and think of the dream and so I sit up and start writing in the dream diary. I formulate and write, but it goes a bit slow and there is something wrong in the book, I have written on the wrong side, skipped pages and so on. But even though I strive a bit, I continue to write a good while. Then I lay down and sleep again and so I wake up and think of the dream and I think about that I wrote it down but then it slowly dawnes on me that I have not written it yet, but that I actually dreamed that I wrote in the dream diary (!!!) and that was why it was so problematic. Very interesting meta-phenomenon!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar