torsdag 20. mai 2010

från drömdagboken / from the dream diary

En ganska alldaglig (ja, det var faktiskt under en liten lur mitt på dagen) dröm:

10/5 2010 kl. 12.05

" I källaren/ingångspartiet på Urbergsterrassen [mitt barndomshem]. Jag behöver gå på toaletten men någon har tryckt in en massa tuggummi i nyckelhålet så det går inte att låsa. Dörren till källarförråden har som tur är patentnyckel och låter sig inte påverka av tuggummi. Däremot står dörren till cykelrum och flera bodar öppen. jag är ganska säker på att det är ungar men det kan ju vara tjuvar. Jag spelar tuff och dunkar i väggen när jag går in. I en mörk bod som står öppen ser jag ungar. Jag försöker vara arg och käfta på dem, men min röst vill inte vara med, det kommer bara hes kackling ut, men jag pekar och ser så arg ut som möjligt så ungarna löper ut. Vaknar."


A quite ordinary dream:

"In the basement at Urbergsterrassen [my childhood home]. I have to go to the toilet but someone has pushed a lot of chewing gum into the keyhole so it can´t lock the door. The door to the basement booths fortunately has a patent-lock and is thus not affected by the chewing gum. However, the door to the bicycle room, and several booths, is open. I'm pretty sure that it´s just kids, but it may be burglars. I play tough and bang my hand on the wall when I go in. In a dark booth that is open, I see some kids. I try to be angry and shout at them, but my voice is not working, out comes only hoarse cackle, but I point my finger and look as angry as possible, so the kids run out. I wake up."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar