mandag 3. mai 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Beklagar uppehåll i bloggningen. Här kommer lite väl valda drömfragment från sista tiden.

29/4 2010 kl. 06.23

"Jag skuter ett skott rätt upp i vänstra krysset. Skitsnyggt. Det känns jättebra."

30/4 2010 kl. 05.50

"En dam/kvinna är agent. Hon är på våran sida. Jag tar in henne på kontoret, ser till att gardinen är ordentligt för dörrfönstret och så avslöjar jag att jag vet att hon är en av oss. Både vi (jag och en till) och damen blir mycket glada. Vi äter kaka, den är ganska speciell i grälla pastellfärger."

"Så är vi flera som är ute och simmar i mycket mörkt/svart vatten. Jag vet inte riktigt varför jag är där. Jag borde inte vara där och simma i så mörkt vatten och det är väldigt, väldigt !!! långt från land. Men jag simmar faktiskt lugnt och bra och jag är egentligen inte rädd för att drunkna, men jag gillar inte att det är så mörkt. Inne vid en brygga tidigare var det jag som dök helt ned till botten och det var ganska djupt och jag såg något som låg halvt gömt i bottenslammet. Det var en slags figur tror jag, kromblank. Ett samlarobjekt som någon senare pratar om och jag berättar att jag sett en på botten vid bryggan, men jag skyndar mig att påpeka att det ju inte är säkert att det går att hitta den igen."

1/5 2010 kl. 09.33

"Jag och Hans ser gamla sportbilar rasa fram längs en gata i en stad. Jag säger ett bilmärke, men Hans rättar mig, det är en gammal Bugatti, den röda bilen. Knallröd. Jag tror kanske jag sa Aston Martin."


Sorry for not posting lately. Here are some dream fragments.

"I score a goal in the left corner. Nice. It feels great."

"A lady/woman is an agent. She is on our side. I take her into the office, ensuring that the curtain is drawn on the door window, and then I reveal that I know that she is one of us. Both we (me and one more) and the lady become very happy. We eat cake, it is rather special in garish pastels."

"So we are some people swiming in very dark / black water. I do not really know why I'm there. I should not be there swiming in water so dark and it is very, very far from land. But I swim really relaxed and good and I'm not afraid to drown, but I don´t like that it is so dark. By a pier earlier it was I who swam all the way down to the bottom and it was pretty deep and I saw something which was half hidden in the bottom sludge. It was a sort of figure, I think, chrome. A collector's item that someone talks about and I tell them that I have seen one on the bottom by the pier, but I hasten to point out that it's not certain that it´s possible find it again. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar