tirsdag 25. mai 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Blandat smågodis:

12/5 2010 kl. 07.15

"På ett slags köpcenter. Jag går omkring med en korv i bröd med mycket senap och letar efter ett ställe där de kan värma den. Det skulle finnas ett ställe där man tar med egen mat nere i källaren."

13/5 2010 kl. 06.05

"Någon (en kvinna) har ett litet hus inne i en park i en stad (kanske Oslo). Det ska nu säljas, det har hennes mamma bestämt. Det ska säljas för 35.000:- Jag tycker att det är skandalöst billigt. Det är visserligen bara ett rum och det är inte väggar på alla sidor, men priset skulle kunna ha en nolla till efter sig. Det är osäkert hur de har fått tag i huset. Frågan är om de inte bara tagit sig till rätta för många herrans år sedan. Jag undrar hur det är med papper på det. Hur kan man sälja något man egentligen inte äger? Det har tre väggar och är nog att betrakta som en ombyggd paviljong."

15/5 2010 kl. 23.40

"Cyklar i rondeller. På väg hem. Måste alltid ta ett extra varv i varje rondell. Jag har en cigg som jag tänder och röker. Jag blir väldigt snurrig efter halva [ciggen] så jag kastar den. Rädd för att Y. ska känna röklukt. Handtagen på cykeln sitter löst och jag vinglar."


Mixed sweets:

"In sort of a mall. I walk around with a hot dog with plenty of mustard, looking for a place where they can heat it. There should be a place where you bring your own food down in the basement."

"Someone (a woman) has a small house inside a park in a city (maybe Oslo). It is now for sale, it was her mothers decision. It will be sold for 35 000: - I think it´s outrageous cheap. Although only one room and there´s walls on just some of yhe sides, but the price could have another zero at the end. It is uncertain how they got hold of the house. The question is if they have not just taken it many, many years ago . I wonder if there are papers. How can you sell something you really do not own? It has three walls and is probably considered to be a rebuilt pavilion."

"I ride my bicycle in roundabouts. On my way home. Must always do an extra lap in each roundabout. I have a cigarette that I light and smoke. I get very dizzy, so I toss it [the cigarette]. Afraid that Y. will smell the smell of smoke. The handles of the bike are loose and I wobble."

2 kommentarer:

  1. Cyckeldrömmen är ju lite i samma skola som kokosnötskorna,som jag måste erkänna att jag drömstulit ett par gånger.För ett par veckor sedan drömde jag tex att jag släppte en singel -the man with the coconut shoe(s?)
    som blev rätt kritiserad för att ¨låta allt för för mycket som harpo!!!
    Allt väl hoppas jag.
    rock on!
    raff

    SvarSlett
  2. Hahaha!!!

    Jag vill inte veta om du skojar med mig eller om du faktiskt drömde det om singeln, hur som helst jävligt bra!
    Kommer du ihåg att Harpo faktiskt alltid uppträdde barfota (!). Jag tyckte att han var äcklig bara för att han var barfota.

    Allt väl annars här!
    Hoppas det är bra med dig också!
    Johan U-bahn

    SvarSlett