lørdag 15. mai 2010

från drömdagboken (lucid!) / from the dream diary (lucid!)

Lite mer förvirrad medvetendröm:

8/5 2010 kl. 09.42

"Kommer körande till Åsbyggeby från stan. Det är på våren och bäcken är mycket översvämmad. Det är vatten upp till uthuset. Det gamla staketet - som vi kastade för 30 år sedan - ligger och flyter. Jag kör förbi fram till Ekens väg eftersom jag tänker att jag ska backa ned. Jag backar, glömmer att svänga, svänger för sent och håller på att backa ned i bäckern. Jag kör framåt igen. Men det är problem med bilen, jag får inte i backen. Och det händer något mycket märkligt. Varje gång jag försöker med växelspaken och inte får det till lossnar backspegeln och blir hängande så att jag måste vika den på plats igen. Nu börjar jag misstänka att allt inte är som det ska... Jag drömmer. Upp med handen och räkna fingrar. Den har fem fingrar och ser helt normal ut!!! Jag vägrar att acceptera det. Jag stirrar på handen och tänker att det måste vara en dröm. Medan jag stirrar och tänker börjar långfingret att krympa och ringfingret följer snart efter. Det är en dröm! Jag hoppar ur bilen och springer ned på gården. Ännu en gång vet jag inte vad jag ska göra med min nyvunna frihet. Jag yrar runt, ser några grannar, tänker att jag kan välta några saker hos dem. Men varför skulle jag det? Jag vill inte vara elak. Surrar runt och försøker komma på något bra att göra men kommer rätt och slätt inte på något. Vaknar..." :-P


Another confused lucid dream:

"Am driving from town to Åsbyggeby. It is in the spring and the creek is flooded. There is water up to the outhouse. The old fence - which we threw away 30 years ago -is floating. I am going to reverse. I reverse, forget to turn, turn late and almost back down into the creek. I drive forward again. But there are problems with the car, I can´t reverse. And then happens something very strange. Every time I try the gear lever, the mirror comes off and hangs so I have to fold it back in place. Now I begin to suspect that not everything is as it should... I´m dreaming. I raise my hand and count fingers. It has five fingers and looks completely normal! I refuse to accept it. I stare at my hand, thinking that it must be a dream. While I´m staring and thinking my middle finger begins to shrink and the ring finger soon follows. It is a dream! I jump out of the car and ran into the yard. Once again, I do not know what to do with my newfound freedom. I rave about, see some neighbors, thinking that I might turn over a few things at their place. But why should I? I don´t want to be mean. Running around, trying to think of something good to do but I can´t think of anything. I wake up ... " :-P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar