lørdag 29. mai 2010

från drömdagboken / from the dream diary

16/5 2010 kl. 06.40

"Vi är flera som är på en strand eller liknande. Jag går förbi ett gäng unga män och kvinnor som kastar en gul frisbee. Jag tar bilder av dem. En av dem har tatueringar och sitter på en harleychopper (-70s style). Bilderna tar jag med telefonen och jag använder en som skärmbild. Jag går för att köpa glass åt dem (vet inte varför, kanske kompensation för bilden). Men när jag kommer till kiosken kommer jag på att jag glömde räkna hur många de var och dessutom är jag ju helt pank! Jag ringer Y. för att få råd. Kanske E. kan springa hit med pengarna och räkna folken."


"We are many who are on a beach or something. I stop by a gang of young men and women who throw a yellow frisbee. I take pictures of them. One of them has tattoos and is sitting on a Harley chopper (-70s style). I take the pictures with my cell phone and I use one as a wallpaper on the screen. I go to buy ice cream for them (do not know why, perhaps compensating for the image). But when I get to the kiosk, I realise that I forgot to count how many they were and also I´m totally broke, I call Y for advice. Maybe E can run here with money and count the people."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar