onsdag 9. desember 2009

Historik / History

Min nattduksbord är egentligen inget bord. Det är ett skåp från IKEA som det var meningen att man skulle ha under ett skrivbord (typ: hurts i ena änden, skåp i den andra). Jag skulle gissa på att det är från mitten av sjuttiotalet, eftersom jag - i mitt barn-/ungdomsrum - hade en precis likadan. Det här exemplaret är dock inköpt, av min fru, på loppmarknad här i Oslo för några år sedan. Färgen är riktigt brandbilsröd. Skåpet är i väldigt bra skick, det enda "problemet" är ett före detta klistermärke mitt på dörren, dvs det är en ojämn vit fläck där det en gång suttit ett klistermärke.

My nightstand is really not a nightstand, it´s a cupboard. It´s a 1970´s IKEA design that was originaly supposed to be part of a desk. My wife bought it at a fleamarket here in Oslo a couple of years ago. The color is fireengine red. The cupboard is in fairly good condition, the only problem beeing the remains of an old sticker on the door.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar