tirsdag 21. desember 2010

från drömdagboken / from the dream diary

man kan inte alltid rå för vad man drömmer

24/9 201 kl. 06.10

"Träffar J. & G. och andra gamla vänner i en stad. J. kör Porche, jag tror inte på det först, men det stämmer. [...] Man ska ha egen dricka med. Jag berättar om en gång i en stad med underjordisk jazz. Det pyser upp jazz ur olika källarhål. Jag pressar en kudde eller mjuk boll mot ett galler i marken där det kommer upp musik, så häller jag på vatten och sjunger högt för att få uppmärksamhet av de som är där nere. F. och M. är också där. Jag har ett element som spelar Lambada när det blir varmt! Jag skojar och säger att jag kan sätta mig vid vägkanten och låtsas spela om det krisar sig med pengar. Jag gör yviga rörelser och de andra skrattar gott. Jag säger att jag kan rita streck och knappar på så att det ser ut som ett dragspel.

Tidigare på natten hade jag ordet giraffswastika i huvudet..! eller ordet var väl egentligen giraffnazi..."



you can not always be blamed for what you dream

"I meet J. & G. and other old friends in a city. J. is driving a Porche, I do not believe it at first, but it is true. [...] You have to bring your own booze. I talk about once in a City with underground jazz. Jazz is seeping up from various basements. I squeeze a pillow or soft ball against a grate in the ground where music comes out, the I pour on water and sing loudly to get the attention of those who are down there. F. and M. are also there. I have a radiator that plays Lambada when it gets hot, I joke and say that I can sit by the roadside and pretend play if I need money. I'm making sweeping movements and the others get a good laugh. I say that I can draw lines and buttons on it so that it looks like an accordion.

Earlier in the night I had the word giraffe swastika in my head ..! or the word was really giraffe Nazi ... "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar