lørdag 4. desember 2010

från drömdagboken / from the dream diary

nattens metadröm!

4/12 2010 kl. 03.44

"Drömde att jag vaknade på nattjobbet och hade drömt att A. (som jag jobbar med i natt) sitter och pratar så där hyggligt som bara han kan. Jag drömde att jag satte mig upp och skrev det, med en viss möda dock, det var svårt att skriva eftersom jag var så trött. Jag kommer i håg att klockan var ungefär 4 i drömmen. Det var med andra ord metadröm i flera lager.

Jag drömde också att jag skrev en annan dröm:

Två tjejer hoppar hopprep i utkanten av Gävle torg. De har varsit hopprep. Den ena tjejen är mycket attraktiv och sexig på ett elegant sätt. Hon har en knivskarp, kort, mörk pagefrisyr, åtsittande kjol som slutar ovanför knäna och ett par strumpklädda ben som går ner i ett par relativt höga stövlar. [...] Det kommer en lite äldre dam som är chef på Gävle Konstcentrum. Hon har med sig ett hopprep som jag ska ha. Det repet är ganska tjockt och mycket långt vilket gör att jag får problem. När jag ska linda det runt händerna några varv för att göra det lagom långt så är det för tjockt för att lindas. Som tur är kommer hon snygga och hon andra (som jag inte minns hur hon ser ut...) fram och frågar om vi inte kan byta hopprep, eftersom de har lust att hoppa double dutch (hur de nu ska göra det när de bara är två). Jag byter villigt eftersom de har helt vanliga hopprep som jag faktiskt kan använda. När de fått mitt hopprep går de iväg och jag stirrar girigt efter dem när de går. Jag släpper inte de benen med blicken förrän de har försvunnit ur mitt synfält.

Så är det i ett hus med B.A. och någon mer, möjligen J.J. Det är mitt i natten och det är fortfarande på jobbet (!!!). Först hade jag taklyset och två andra lampor tända, men så släcker jag i taket och den ena andra lampan för att inte A. ska se och komma in och fråga vad jag gör. Men så är det som sagt B.A. och en till där. Det är lite irriterande eftersom de skämtar och skojar och det är ju trots allt mitt i natten. Jag har lust på en öl som jag är ganska säker på står i kylskåpet. Men jag kan ju inte bara gå och ta den, det är ju mitt i natten och jag är ju på jobbet (!). Jag har en plastpåse som jag tänker att jag kan smyga ner ölen i så att de andra inte ser, och så kan jag dricka den någon annan stans. Jag låtsas som ingenting och pratar löst med B. som så vitt kan se mig från sin position. Jag öppnar kylskåpet men ser ingen öl där. Nåväl... kanske lika bra det... jag är ju på jobbet..."


last nights meta-dream

"I dreamed that I woke up at the night job and had dreamed that A. (who I work with tonight) is sitting, talking like only he can. I dreamed that I sat up and wrote it down, with some difficulty, however, it was difficult to write since I was so tired. I remember that the clock was about 4 in the dream. It was, in other words, a meta-dream in several layers.

I also dreamed that I wrote down another dream:

Two girls skipping rope on the outskirts of Gävle square. They each have their own jump rope. One of the girls are very attractive and sexy in an elegant manner. She has a razor-sharp, short, dark page hairstyle, tight skirt that ends above the knees and a pair of stockinged legs that goes down into relatively high boots. [...] There is a little old lady who is head of Gävle Art Center. She brings a jump rope for me. The rope is quite thick and very long so that I get problems. When I wrap it around my hands a few times to make it short enough, it's too thick to wrap. Luckily, the beautiful girl and her friend (I don´t remember what she looks like...) walks up to me and ask if we can swap ropes, because they want to jump Double Dutch (how they are now going to do that when they are just two, I don´t know). I willingly trade because they are just ordinary ropes that I can actually use. When the girls get my jump rope they walk away and I stare greedily after them when they leave. I'm not letting those leg get away with my eyes until they have disappeared from my sight.

Then I´m in a house with B.A. and one other person, maybe J.J. It is in the middle of the night and I´m still at work (!!!). At first the ceiling light and two other lights are lit, but then I put out the ceiling light and one of the other lamps, not to let A. see that I´m awake and come in and ask what I´m do. But as I said B.A. and one other person is there. It´s a bit annoying because they are joking and kidding and it is, after all, in the middle of the night. I feel like drinking a beer that I'm pretty sure is in the refrigerator. But I can not just go and take it, it is the middle of the night and I am at work (!). I have a plastic bag and I think that I can sneak the beer down into it, so that the others do not see, and then I can drink it elsewhere. I pretend like nothing, and talk loosely with B. I open the refrigerator but do not see any beer there. Well... perhaps just as well... I am at work after all... "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar