mandag 13. desember 2010

från drömdagboken / from the dream diary

4/9 2010 kl. 09.11

"Så var jag på motorcykelträff, eller i alla fall var jag där dagen efter en motorcykelträff. Jag är vid ett stort hotell, inne vid toaletterna. Där kommer det in en del slitna bikers. Alla toaletterna är upptagna. Två står och väntar. En dam helt klädd i svart i lite cowboystil. Jag tänker mycket på vad som är bra stil som biker. Jag tänker att idéalet är Dennis Hopper som Billy i Easy Riders. Men man måste ju göra sin egen grej av det. Om man bara kopierar den stilen rakt av så blir det ju bara patetiskt. Jag går ut från toaletten och där kommer den perfekta stilen (!) cyklandes (!) förbi. Cykeln är ett totalbygge, men det är verkligen en trampcykel. Det är en helt otrolig konstruktion i knallrosa (!) som det sitter en man inne i och trampar. Mannen är medelålders, lite lönnfet och har en cowboyhatt av strå. Men det bästa med honom är att han - förutom hatten - är helt sprillans naken (!). Jag tänker att han är stencool och har otal integritet. Han är min nya idol. Han cyklar förbi med en helt obekymrad min i ansiktet. Det får mig att börja tänka på Cyclemastern igen, kanske det är lösningen trots allt... Bara man är cool nog så kan man åka vad som helst och bli accepterad, eller kanske jag hellre ska säga bara man är eccentrisk nog."



"So I was attending a biker meeting, or at least I was there the day after the meeting. I'm in a large hotel, at the toilets. There are some worn bikers around. All the toilets are occupied. Two bikers stands waiting. A lady dressed all in black, her style is a little cowboy. I think a lot about what is good biker style. I think that the ideal is Dennis Hopper as Billy in Easy Rider. But everyone needs to do their own thing out of it. If you just copy Billy, it's just pathetic. I walk out of the bathroom and there comes the perfect style (!) biking (!) past. The bike is completely custom built, but it is really a bicycle. It is an incredible design in pink (!). There is a man inside the strange design. The man is middle aged, slightly pot bellied and sporting a cowboy hat of straw. But the best thing about him is that he - with the exception the hat - is all-nude (!). I think he's really cool and he´s got a lot of integrity. He is my new idol. He cycles past with an entirely unconcerned look on his face. It makes me start thinking about the Cyclemaster again, maybe it is the solution after all ... If one is cool enough, one can ride anything and be accepted, or perhaps I should rather say if one is eccentric enough. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar