torsdag 16. desember 2010

från drömdagboken / from the dream diary

12/9 2010 kl. 03.31

"Är på ett ställe där det är en del gamla gävlefolk. Inte mina närmaste, men ett lite äldre garde, som U.H. och andra gamla musiker som jag bara känner vagt. Jag ska gå på toaletten nere i källaren (där det för övrigt är en massa människor). Dörren är skev och det är ett slags utedass med en brun papptratt som man ska träffa. Det blir kanske inte helt lätt. När jag är där inne och har lagt på haspen ångrar jag att jag inte drog ner byxorna innan jag stängde dörreneftersom det är mycket trångt här inne. När jag satt mig ner hör jag att Z. sätter på en skiva med P.F. Commando på stereon. Han drar på ljudet skithögt och jag börjar sparka på dörren, i takt med musiken, för att visa hur entusiastisk jag är och att jag minsann också var med på den tiden och känner den här musiken gott. Jag sparkar så hårt att dörren buktar ut och de där ute kan se in, men det skiter jag i. Det viktigaste är att alla förstår att det här är "min" musik även om jag är på dass."



"I am in a place where there are some old Gävle people. Not my closest friends, but a bit older people, like U.H. and other old musicians that I know only vaguely. I´m going to go to the bathroom in the basement (where there, by the way, are a lot of people). The door is warped and it is a kind of outhouse with a brown cardboard funnel that you are ment to do your stuff in. It is, perhaps, not so easy. When I'm in there and I´ve locked the door, I regret that I have not pulled down my pants before I locked the door, because it is a narrow space. As I sit down, I hear that Z. puts on a record with P.F. Commando [punk rock from my hometown Gävle] on the stereo. He turns the sound up really loud and I start kicking the door in time to the music, to show how enthusiastic I am and that I know this music very good. I kick so hard that the door bulges and those on the outside can see in, but I don´t give a shit. It is important that everyone understands that this is "my" music, even if I'm on the toilet. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar