torsdag 30. september 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Jag är absolut ingen våldsam man, långt ifrån faktiskt, men av och till i drömmen...

31/7 2010 kl. 08.30

"Jag håller på att ta livet av en man. Han står bakom en låg vägg och jag snurrar halsduken runt hans hals och drar till allt vad jag orkar. Både han och jag vet varför jag gör det och det är en slags överenskommelse. Det är dock lite besvärligt och jag är inte helt säker på om jag får till det ordentligt. Han vrider och vänder sig och jag måste ta nya tag hela tiden. Jag tror att han dör till slut. Det enda jag tagit i är en fjärrkontroll och jag torkar av den på tröjan så att det inte ska vara fingeravtryck."



I´m absolutely not a violent man, but somtimes, in my dreams, I do really violent things.

"I am about to kill a man. He stands behind a low wall and I twirl a scarf around his neck and I pull with all my might. Both he and I know why I do it and it´s a kind of agreement. It is however, a bit awkward and I'm not quite sure if I get it done properly. He twists and turns and I have to adjust the scarf all the time. I think he dies in the end. The only thing I've put my fingers on is a remote controle and I wipe it clean with my shirt so that there won´t be any fingerprints."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar