fredag 24. september 2010

från drömdagboken / from the dream diary

pre-script: Jag slutade med nikotin för ett par år sedan.

31/7 2010 kl. 08.00

"Jag är på fest. Först är det väldigt trevligt och få människor. Nästan bara nya människor och de flesta från Sverige fast det är i Norge. Vi sitter i soffor runt ett bord. Alla röker massor och jag "lånar" cigg och röker massor också. Jag har ingen egen dricka men jag dricker också massor. Röken ligger tätt. Det kommer en man med ett litet barn (kanske 2 år) som han sätter på golvet vid sidan av där jag sitter, jag får dåligt samvete men röker vidare ändå. Barnet har alltför stort huvud och ramlar bakåt av tyngden. Plötsligt kommer det många flera människor och det är liksom inte trevligt längre. Säkert 30-40 människor nu. De flesta dansar på ett stort golv. Flera är klädda som proffesionella dansare [...] En som står vid sidan av mig säger att det är ungefär som på fäktningen. Jag säger att jag inte hade en aning om att han fäktades. Han vill inte prata om det. Nu är det liksom inte längre lov att röka inne, men det kommer rök ut av min munn och näsa. Jag ska till att släcka ciggen, men jag har ingen cigg. Det fortsätter att välla ut rök ur mun och näsa trots att jag inte har nån cigg. Det är lite pinsamt och jag borde gå ut på balkongen där de andra rökarna är, men det är vinter och jag har varken skor eller strumpor."


pre-script: I stoped using nicotine a couple of years ago.

"I'm at a party. First, it is very nice and just a few people. Almost only new people and most of them from Sweden, even though it is in Norway. We sit in couches around a table. Everyone smokes a lot and I "borrow" cigarettes and I smoke a lot also. I have no drink of my own but I drink a lot too. The smoke is dense. There comes a man with a small child (maybe two years old) as he sits the child down on the floor beside where I sit, I feel guilty but I keep smoking. The childs head is too big and the child falls backwards by the weight. Suddenly, there´s many more people and it´s not as nice anymore. Probably 30-40 people now. Most people are dancing on a large floor. Several are dressed like professional dancers [...] One who stands by my side says it's like the fencing. I say that I had no idea he was a fencer. He wont talk about it. Now it's no longer allowed to smoke inside, but smoke comes out of my mouth and nose. I'm going to put out the cigarette, but I have no cigarette. It continues to gush out smoke from my mouth and nose even though I don´t have a smoke. It's a bit embarrassing and I should go out to the balcony where the other smokers are, but it´s winter and I have no shoes or socks."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar