tirsdag 14. september 2010

från drömdagboken / from the dream diary

En till konstrelaterad dröm från den gångna sommaren.

27/7 2010 kl. 09.10

"E i björndräkt. Jag är också utklädd. Vi är på Romsås. Det är slitet. Jag svär och när någon opponerar sig ber jag dem gå och se på centret, hur jävligt det ser ut där. Men jag säger att ateljéen i alla fall har motstått den ultimata testen eftersom vi varit borta i två veckor, men så kommer jag på att jag faktist inte kollat om det är ok ännu. Jag har sytt både E´s dräkt och min. Jag tänker att detta blir bra konst och jag ska sy flera dräkter. Jag ska uppträda i dräkterna, men de blir också bra som konst på galgar. Det var lätt att sy dräkterna.


Another arts-related dream from the past summer.

"E in a bear costume. I am also dressed up in a costume. We are in Romsås. It is worn. I swear and when someone has objections, I tell them to go and look at the center, how bad it looks. But I say that my studio in any case has withstood the ultimate test because we have been away for two weeks, but then I realized that I actually havn´t not checked if it is still ok. I have sewn both E's and my costume. I think that this will make great art and I will sew several outfits. I will performe in the costumes, but they will also look good as art on hangers. It was easy to sew the costumes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar