mandag 24. januar 2011

från drömdagboken / from the dream diary

8/10 2010 kl. 07.35

"Jag ska sitta i fängelse. Rummet är ganska litet och jag ska dela det med två andra. Jag upptäcker att det är en del trasiga trämöbler i rummet. Jag tänket att jag kan få brownie points genom att reparera möblerna med trälim. Det finns trälim och jag kör i gång. Jag har på mycket lim, det rinner på golvet, men det kan jag torka upp när jag är färdig. Det är mycket enkla trämöbler. De andra två är inte här just nu. Jag gruvar mig lite till att träffa dem, jag vet inte vem de är. Jag vet heller inte varför jag är i fängelse. En av möblerna hör till duschen."


"I´m in prison. The room is quite small and I´m supposed share it with two other inmates. I find that there are some broken wooden furniture in the room. I think that I can get brownie points by repairing the furniture with wood glue. There's wood glue and I start repairing. I use a lot of glue, it runs on the floor, but I can scrape that up when I'm finished. It´s very simple wooden furniture. The other two are not here right now. I dread a little to meet them, I do not know who they are. I do not know why I'm in prison. One of the furniture belongs to the shower. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar