torsdag 6. januar 2011

från drömdagboken / from the dream diary

Det snöar och snöar i dag, men jag drömde om massor av snö redan i oktober

5/10 2010 kl. 05.48

"Det är vansinnigt mycket snö, många meter. Jag är ute och kör med kantklipparen. Det hjälper inte så mycket. Jag ska lämna tillbaka ett par saker till B., jag tror att han glömt dem hos mig. En vante och något mer. Först försöker jag komma rätt ner vanliga vägen, men det är ett hysteriskt snöstup så jag går runt i stället. Där är det i alla fall plogat. Jag fick bara lite snö innanför jackan när jag försökte hasa ner. På vägen in där nere möter jag 4-5 tjejer, studenter, som alla har likadana ljust blågrå, tättsittande polotröjor. De har flotta bröst. Väl framme ska jag hänga sakerna på Bs plats. Han har krok nummer 14, men det är oordning i numreringen. Men där ser jag i alla fall en likadan vante, och en cool skinnjacka i klara färger som jag blir avundsjuk på. Jag vet att jag har pratat med B. i telefonen."



"There´s an insane amount of snow, many meters. I'm riding an edge cutter. It doesn´t help that much. I´m going to return a few things to B., I think he forgot them at my place. A glove and something more. First I try to get right down the ordinary way, but there´s a hysterical snow drop, so I go around instead. At least there someone´s been plowing. I only got a little snow under my jacket when I tried to slide down. On the way down there, I meet 4-5 girls, students, who all have the same pale blue-gray, close-fitting polo shirts. They have nice breasts. Once there, I´m supposed to hang the stuff on Bs site. Clothes hanger number 14 is his, but there´s inconsistency in the numbering. But where I see a similar glove, and a cool leather jacket in bright colors that make me envious. I know I've talked to B. on the phone. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar