fredag 19. november 2010

från drömdagboken / from the dream diary

29/8 2010 kl. 05.20

"Tzetze-mygg är upp till 70% effektivare än tzetze-fluga.

Jag har varit på sprit-rea på Köpis, men jag såg inte att de hade Östgöta sädesbrännvin för 70:-/liter. Det är H. eller liknande som berättar det. Jag går på ett annat system, där har de inte Östgöta, men jag får beställa och jag försäkrar mig om att jag får samma pris: 70:-/liter, det är ju jävligt bra pris. Men jag har ju en del annan vodka, så jag bjuder in J.L. på spritkväll. Han vill gärna komma, men kanske lite senare. Det är något med en hög tall också. Det är något som fastnar i den höga tallen. Något som flyger eller har blivit kastat. Kanske något som flyger efter att ha blivit kastat.

Det står något med funkisbokstäver på ett balkongräcke lite längre bort. Det är skandalöst att de har bytt ut liknande bokstäver på ett annat ställe. Det är helt enkelt en jävligt fin font. Jag berättar för någon - som blir vederbörligen imponerad - om mina studieår i Uppsala. Jag räknar upp alla de olika kurserna jag läste (som jag gjort så många gånger i vaket tillstånd). De undrar hur det är att studera. Jag förklarar vilket easy living det är. Jag är verkligen stolt av mina studier och min intellektuella bakgrund. Jag säger inget om allt drickande [i Uppsala]."



"Tzetze-mosquito is up to 70% more efficient than tzetze-fly.

I have been to the liquor-sale on Köpis [a shopping mall near to our summer house], but I did not know they had Östgöta sädesbrännvin [a kind of swedish liquor] for 70: -/liter. It is H. or someone like him that tells me about it. I go to another shop, where they dont have Östgöta, but I get to order it and I am assured that I will get the same price: 70: -/liter, it's a damn good price. But I have some other vodka, so I invite J.L. in to a liqour eavning. He would like to come, but maybe a bit later. There is something about a tall pine tree also. It's something that´s stuck in the high pine tree. Something that flies or has beenthrown . Maybe something that flies after being thrown.

It says something with functionalist letters on a balcony railing a bit further away. It is scandalous that they have changed similar letters on another balcony. It´s simply a damn fine font. I tell someone - who is duly impressed - of my years of study in Uppsala [a swedish university town, where I used to study many years ago]. I tell about all the various courses I read (which I've done so many times when awake). They wonder what it is like to study. I declare that it is easy living. I'm really proud of my studies and my intellectual background. I say nothing about all the drinking [in Uppsala]. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar