tirsdag 2. november 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Ännu en konstrelaterad dröm.

19/8 2010 kl. 04.40

" Y´s vännina har gjort en konstvideo som vi ser på. Det är duvor. Det filmas in genom ett hål i en fågelholk. Där inne ser man ett par duvor. På väggarna är det en massa bilder av nakna damer. det är annonser för call-girls och liknande. Så filmas det inne i holken som nu blivit ett helt stort rum i människostorlek. Där sitter en tjej (kvinna) i en stol och blir intervjuad. Hon pratar om hur lång hon är; 147 cm, och så vänder hon sig till mig, som sitter i en stol vid sidan om, och reffererar till att jag är 152 cm och det stämmer ju [i verkligheten är jag 174 cm alltså...]. Jag kan för mitt liv inte komma ihåg att jag varit med på inspelning av den filmen. På filmen har jag en orangebeige T-shirt och en kort sportbyxa i samma färg, och då förstår jag i alla fall att det var länge sedan videon blev inspelad, eftersom det var länge sedan jag hade de kläderna. Jag gillar filmen men det frustrerar mig att jag inte minns att jag var med. Och inte minns jag hon som har gjort filmen heller."


Another art related dream.

"Y's friend has made an art video that we see. There are pigeons. It is filmed through a hole in a birdhouse. In it you see a pair of doves. On the walls are a lot of photos of naked ladies. It's ads for call girls and the like. Then the birdhouse has become a full-sized room. There is a girl (woman) sitting in a chair, being interviewed. She talks about how tall she is, 147 cm, and so she turns to me, sitting in a chair beside her, and refers to me being 152 cm and that is true of course [in reality, I am 174 cm...]. I can, for the life of me, not remember that I was in the filming of the video. In the movie, I have an orange-beige T-shirt and short sports pants in the same color, and then I understand that it was a long time ago since the video was recorded, as it was long ago I had those clothes. I like the movie but it frustrates me that I do not remember I was in it. And I can´t remember the woman who made the movie, either. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar