lørdag 5. juni 2010

från drömdagboken / from the dream diary

18/5 2010 kl. 07.11

"Utomhuskonst längs en grusgång runt en golfbana. Jag har gjort teckningar på en mur. Efter några veckor suddar jag bort teckningarna med suddgummi i borrmaskin (till att börja med suddar jag för hand, men det är inte effektivt nog). Jag går längs grusgången och hittar små vita kulor i olika storlekar (men alla så, mindre än golfbollar). Samlar några åt E. Pratar med någon i telefon, vet inte vem. När jag suddar så kommer alla skiss-streck fram. Skisserna är pinsamma, det är därför jag hittar på det med borrmaskinen, för att få bort allt."


"Outdoor Art along a gravel path around a golf course. I have made drawings on a wall. After a few weeks I remove the drawings with pencil eraser in an electric drill (to begin with I do it by hand, but it is not effective enough). I walk along the gravel path and find little white balls of different sizes (but all smaller than golf balls). Collects some for E. Talking to someone on the phone, do not know who. When I erase all the line-sketches show up. The sketches areembarrassing , it´s I therefore I do it with the drill, to remove everything. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar