onsdag 14. april 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Jag vågar påstå att det är sällan jag upplever en så fantastisk produktidé i en dröm, som den som jag ska återberätta i dag. Drömmen var för två nätter sedan.

12/4 2010 kl. 08.11

"Jag har med mig en 6-pack med svenskt väldigt ljust öl på 9,5%.Det ser ut som 6 små pappvin [bag-in-box] i stället för flaskor. Hans tror att jag har med mig cider och retas, men han håller käft när jag berättar vad det är. På utsidan av kartongerna, dvs på etiketterna, är det bild av Van der Graaf Generator [det engelska progg-rock-bandet] som sitter runt ett bord i blänkande riddarrustningar!!! (Vilket otroligt kanonkoncept för ett öl!!!)"


I dare say, that the other night - in a dream - I had one of the greatest idéas for a new product ever.

"I have brought with me a 6-pack of Swedish very pale beer of 9.5%. It looks like 6 small bag-in-box instead of bottles. Hans [my good friend] thinks that it´s cider and he teases me about it, but when I tell him what it is he shuts his mouth. On the outside of the boxes, ie on the labels, are pictures of Van der Graaf Generator [the English progressive rock band] sitting around a table, dressed like knights in shining armor!!! (What a totally great concept for a beer!!!) "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar