mandag 12. april 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Bjuder på några fragment frå de sista nätternas aktiviteter.

9/4 2010 kl. 03.30

"Hänger med Johnny Thunders på utställningsöppning. Det är massor av öl som Johnny och hans vänner har tagit med (det får man ju egentligen inte). Det blir en del fylla. [...] Egentligen är det ett alltför "fint" galleri."

"Är inne i en mataffär. Har lite pengar och måste därför välja noggrant vad jag ska köpa. Någon annan bara handlar. Nu minns jag!!! Jag har mistat halva högra armen!!! Jag har bara arm ned till armbågen. Det är liksom gömt inne i en svart skinnjacka. Jag tycker inte att det här är nån stor grej men det är viktigt att jag gömmer den (armen) för någon annans skull. Den/de skulle kunna tycka att det är pinsamt, men jag tycker det är ok."

9/4 2010 kl. 07.15

"Jag sitter vid sidan av Bengt och varje gång han lyfter sitt glas så följer den runda brickan som glasen kom på med upp. Han gör inget med det, han bara flinar."

"Jag är vid en simbassäng. En mamma är där med sina två barn, de är i bassängen. Mamma säger nåt i stil med att den snälla mannen (dvs. jag) har tranbärssirap (saft), som de ska få smaka. Det irriterar mig! Jag har visserligen tranbärsirap, men jag hade inte tänkt att dela med mig till några skitungar jag inte känner, men nu blir jag tvungen till det i alla fall."

10/4 2010 kl. 06.50

"Louis Armstrong försöker överbevisa någon om att han spelade ståbas en gång, före han började med trumpet. Jag tror honom, men det är någon annan som har svårt att tro."


Some fragments from my dreams the last few nights.

"Hanging out with Johnny Thunders at an exhibition opening. There is plenty of beer wich Johnny and his friends brought (it´s not really allowed). There´s some drunkeness. [...] Actually, it is too 'nice' a gallery."

"Am in a supermarket. Have little money and must therefore choose carefully what to buy. Someone else has plenty. Now I remember! I have lost half of my right arm! I only have arm down to the elbow. It is hidden inside a black leather jacket. I do not think this is so big a deal but it is important that I hide it (the arm) for someone else's sake. They might find it embarrassing, but I think it is ok. "

"I sit by Bengt and every time he lifts his glass the circular tray, that the drinks came on, follows his glas up. He does nothing about it, he just grins."


"I'm at a swimming pool. A mother is there with her two children, they are in the pool. The mother says something along the lines that the kind man (ie me) has cranberry syrup (juice), that they can taste. That irritates me! I certainly have cranberry syrup, but I had not thought to share with any crap kids that I do not know, but now I will have to do it anyway. "

"Louis Armstrong is trying to convince someone that he used to play bass once, before he started with the trumpet. I believe him, but it someone else find it difficult to believe."

1 kommentar:

  1. På fyllen med Johnny Thunders ;) Det låter nästan som om det skulle kunnat hända.

    SvarSlett