torsdag 17. februar 2011

från drömdagboken / from the dream diary

16/10 2010 kl. 08.02

" Jag är kissnödig. Jag har olika lösningar på det problemet. Jag går ut. Där är det en liten platt yta utanför dörren, så en kant till ett brutalt stup. Ytan är belagd med stora släta stenhällar. Först kissar jag över kanten, men så inser jag att det kan vara farligt så jag flyttar mig närmare dörren. Det kommer någon. Jag räcker inte att kissa färdigt, så jag kissar i en vas eller liknande inne på rummet. När jag är färdig vet jag inte var jag ska göra av urinet... jag häller ungefär hälften av det på sängen (sic!) och tänker att det torkar så småningom. jag häller uppe vid kudden, men är noga med att det inte ska vara över mer än halva sängbrädden, jag ska ju trots allt sova där också. Men jag blir inte av med allt så resten kommer jag på att jag kan gå och hälla ut i vasken... Men vänta nu, så dum jag var, det kunde jag ju gjort med allt..."


"I need to pee. I have different solutions to the problem. I go out. There is a small flat area outside the door, then an edge to a brutal steep (we are on a ledge). The surface is covered with large smooth stone slabs. First I piss over the edge, but I realize that it can be dangerous so I move me closer to the door. Someone comes. I am not ready, so instead I pee in a vase or similar in my room. When I'm done I do not know where to get rid of the urine... I pour about half of it on my bed (sic!) and I think that it will dry eventually. I pour it up where the pillow is, but I make sure that it will not be over more than half the bed, after all I am going to sleep there too. But don´t get rid of it all so the rest I will pour down the sink ... But wait, how stupid I was, I could just have poured all of it down the sink ... "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar