torsdag 10. februar 2011

från drömdagboken / from the dream diary

13/10 2010 kl. 05.33

"Jag har varit på en jättestor typ Fretex (Myrorna). Jag gav bort en regnjacka och glömde att ta ur tuggummit mitt ur fickan, men pytt pytt, det var bara en bit kvar. Jag gav också bort ett slags mätinstrument som tidigare varit med i en fransk film. Där blev det användt av en biker till att slå ihjäl en annan med, medan han lakoniskt säger att han alltid sagt att det ska vara med hel kärna, dvs mätinstumentet (annars är det inte tungt nog att slå ihjäl med). Instrumentet är tungt och i två delar. På väg därifrån går jag över en snötäckt gräsmatta, kanske är jag barfota. Jag ser en ung tjej/kvinna med en stor amerikans stationsvagn. Tänker att jag kanske kunde fråga om jag kunde få provköra (jag har ju fortfarande aldrig kört en bil med V8). Jag gör det inte. I fickan har jag växel som jag fick på Myrorna. Det är flera sedlar och när jag börjar fickla med dem märker jag att två av dem är tejpade. Vid närmare undersökning är båda sedlarna hoptejpade av två halvor av sedlar av olika valör. Är det svindleri? har jag blivit svindlad? Knappast av de på myrorna, de är för dumma för att komma på något sådant. Nej det är nog de som blivit svindlade och jag är bara nästa som fått sedlarna av dem. Men det underliga är att båda sedelcollagen har serienummer och så länge de har det har de ju värde, men det är väl serienummret till den sedeln som har minst värde tänker jag... Apropå den bikerfilmen tidigare: Det var inte egentligen en bikerfilm. Jag ser stillbilder från filmen och ser att den har ett ganska stort inslag av bikers och choppers, till och med en chopper som jag känner igen från gamla tidningar. Jag får verkligen lust att se den filmen, den ser cool ut. Men stillbilderna är egentligen bara där för att illustrera eller förklara mätinstrumentet.

Så var det nåt med att jag halvligger i en stor träbinge bland en massa (!) ölflaskor. Jag ligger där och fotograferar choppers som kör förbi lite längre bort. Det är ascoola cyklar. Jag har det verkligen kalasbra där jag ligger. Jag kan säkert bli vän med några bikers också, när jag har såna enorma mängder öl."



"I've been at a huge Myrorna (a kind of charity flea market). I gave away a rain coat and forgot to remove my chewing-gum from the pocket, but what the heck, there was only one piece left. I also gave away a kind of measuring devices that was previously used in a French movie. It was used by a biker to kill another, as he laconically says he always said that it should be with the whole kernel, the measuring devices that is (otherwise it is not heavy enough to kill with). The instrument is heavy and in two parts. On my way from there I walk over a snow-covered lawn, maybe I am barefoot. I see a young girl/woman with a big American station wagon. Thinking that perhaps I could ask if I could test drive it (I 've still never driven a car with a V8). I don´t do it. In my pocket I have som money that I got at Myrorna. There are several banknotes and when I start to look at them, I notice that two of them are taped together. Upon further investigation two banknotes are taped together from the two halves of banknotes of different denomination. Is it scam? Have I been conned? Hardly by Myrorna, they are too stupid to think of something like that. But the strange thing is that both of the banknote-collages have serial numbers and as long as they have that,they of course have value... Regarding the the biker film before: It was not really a biker movie. I see stills from the movie and I see that it has a rather large element of bikers and choppers, and even a chopper that I recognize from an old magazine. I really want to see the film, it looks cool. But the still images are really just there to illustrate or explain the measuring devices.


Then there was something about me half lying in a large wooden box among a bunch (!) of beer bottles. I lie there and shoot pictures of choppers passing by. There are some really cool bikes. I have a really wonderful time where I am lying. I can surely become friends with some of the bikers too, when I have such huge quantities of beer."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar