tirsdag 15. februar 2011

från drömdagboken / from the dream diary

14/10 2010 kl. 06.45

"I en friluftsaffär. Ser på knivar och andra skarpa verktyg. Ska nog ha det till att skala elledningar med. Ser på jaktknivar, men det blir allt för dyrt. En mycket lång, långhårig man sitter i kassan. När han reser sig ser jag att han har kjol på sig, en lång och smal kjol.

De bygger om vägen där jag brukar köra med bilen. Först är det bara krångligt, så blir det nästan omöjligt. Till slut måste jag upp för en grässkränt och där kan man inte köra längre, där måste man leda bilen för hand. Jag leder bilen längs en mycket smal hylla längs en åskam. Det är allt för smalt för att det ska vara möjligt egentligen. Men det går överraskande bra, bilen har nog blivit ganska liten. Till slut ska jag ner för ett våldsamt stup. Nu har jag två bilar och jag har dem i koppel och så firar jag ner bilarna för stupet. Jag måste hålla imot så att det inte går för fort, men det är överraskande lätt egentligen. Jag kommer till slut helskinnad ner med båda bilarna."



"I am in a wild life shop. Looking for knives and other sharp tools. I think I´m going to scale power lines with the knife. Looking at hunting knives, but they are too expensive. A very tall, long-haired man is sitting at the counter. When he gets up, I see that he is wearing a skirt, a long, narrow skirt.

They are redoing the road I usually drive with my car. At first it's just complicated, then it becomes almost impossible. At last I go up a grassy knoll whereI can no longer drive, where I have to lead the car by hand. I have to lead the car along a very narrow ledge along a mountain ridge. It is too narrow for it to be possible really. But it is surprisingly easy, the car has probably become quite small by now. Eventually I'm going down a violent precipice. Now I have two cars and I have them on a leash, and so I let the cars down slowly. I have hold on tight so that it does not go too fast, but it is surprisingly easy, really. I reach the bottom, still in one piece, with both cars. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar