mandag 25. oktober 2010

från drömdagboken / from the dream diary

9/8 2010 kl. 01.46

"Jag har köpt två pyttesmå skorpioner (ca 1/2 - 1 cm). De kan flyga och det visste jag ju egentligen, så varför hade jag dem bara i en kruka? Den minsta försvinner på en gång, den som är lite större surrar runt mig och jag gör allt jag kan för att mot den ner mot golvet så att jag kan trampa ihjäl den. Det är inte lätt. Den är väldigt ettrig och flyger mot mitt ansikte gång på gång. En gång klarar jag nästan att trampa på den, men bara nästan. Den flyger därefter nästan in i munnen min. Det är skitjobbigt!!! Och var blev det av den minsta? Den är lika farlig den...!"


"I bought two tiny scorpions (about 1 / 2 - 1 cm). They can fly and I knew that, so why did I keep them in an open pot? The smallest one disappears at once, the bigger one buzzes around me and I do everything I can to get it down on the floor so that I may trample it to death. It is not easy. It´s very persistant and flies in my face again and again. One time I almost manage to step on it, but only almost. Then it flies almost into my mouth. It's very annoying!!! And where did the smallest one go? That one is equally dangerous...!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar