onsdag 25. august 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Här är en dröm från juli i år. I den här drömmen kan man få några hints om vad som intresserar mig och vad jag samlar på (jag tror att jag började samla på jokrar när jag var ca 10 år...). Det är intressant att se att jag drömmer om att jag samlar på nattduksbord och att det är flera referanser till sängkläder, utan att jag reflekterar över att det kanske är en dröm jag befinner mig i.

11/7 2010 kl. 09.40

"Jag är i S´s barndomshem. Det är ett dödsbo nu och ska rensas ut. Det är massor av saker kvar. Det är tre bilar, längs vägen upp till huset, som jag ska få. "Små" amerikanare från -60-70tal, typ Ford Falcon o. dyl. Jag backar upp för en svängig grusväg. Inne i huset är det en massa spännande saker. Jag har inte helt fria händer, men jag tänker att jag nog kan förse mig med nästan vad som helst. Hittar ett par olika nattduksbord som jag vill ha. En kudde verkar skön och bra, men jag är lite osäker på om jag vill ha använda sängsaker. Jag har en resväska där jag packar en del kläder som jag ska få. Jag är nu själv i ett sovrum. Där finns en fantastisk möbel från 1950talet. Det liknar ett sminkbord. På den delen med spegeln, den som är upp på väggen, är det flera hemliga små luckor med små saker i. Fantastiskt fin konstruktion. Det är inte så mycket saker jag har lust på, men så dyker det upp några gamla kortlekar och jag förser mig girigt av jokrarna. Luckorna är lite svåra att stänga snyggt igen. Det oroar mig lite men det går nog bra, S brukar ju inte bry sig om petitesser precis. Så är jag i ett annat rum och letar godbitar. I ett väggskåp från -50talet (mahogny typ) är det finurliga luckor, dörrar och skjutdörrar. I en är det diaprojektor, och diabildskasetter kommer automatiskt upp när man öppnar dörren. Jag hittar flera gamla och mycket speciella kortlekar. Nu bryr jag mig inte om att sortera ut jokrarna, nu tar jag hela lekarna och packar i min resväska (innan någon ser det). Det är fullt av andra spännande ting. Jag hittar några armbandsklockor, typiska företagspresenter, jag ser efter om någon av dem kan passa E eller E. Under en TV ligger det massor av Tintinfilmer på olika språk, men de har jag en känsla av att GT har sagt att de ska ha själva. Jag ser mera sängkläder som jag funderar på att ta. Flyttar några bord (ska inte ha)."


Here´s a dream from last July. This dream can give you some hints about what interests me and what I collect (I think I began collecting playing card jokers when I was about 10...). It´s interesting to see that I dream that I collect night tables and that there are several referanser to bed linnen, without me thinking that maybe it´s a dream that I´m in.

"I'm in S's childhood home. It´s an estate and it´s now time to clear it out. There are lots of things left. There are three cars on the road to the house, which I´m going to get. "Small" American cars from -60s and - 70s, Ford Falcons and the like. I back up a winding dirt road. Inside the house there is a lot of exciting stuff. My hands are not totaly free, but I am thinking that I probably can take almost anything. I find a couple of nightstands that I want. A pillow seems nice and good, but I am a bit unsure if I want bed stuff that is already used. I have a suitcase in which I pack some clothes that I getting. I´m now in a bedroom. There is a fantastic piece of furniture from 1950s. It's like a vanity table. On the part with the mirror, that´s upagainst the wall, there are small hidden room with small things in. Great nice design. There´s not much stuff that I want here, butthere´s a couple of old decks of cards, and I take out the jokers. The doors are a bit difficult to close up. That worries me a bit but it will probably not be a problem, since S usually don´t bother with niceties. Then I am in another room, looking for goodies. In a wall units from the -50s (mahogany type) there are clever shutters, doors and sliding doors. In one, there is a slide projector, and the slides automatically appear when you open the door. I find several old and very special deck of cards. Now I do not care about sorting out the jokers, now I take the whole packs andput them in my suitcase (before someone sees it). The room is full of other exciting things. I find some watches, typical corporate gifts, I look at them to see if one of them can fit E or E. Under a TV set there is plenty of Tintin films in different languages, but I have a feeling that GT has said that they want to keep those themselves. I see more beddings that I consider taking. I move some tables (that I´m not taking)."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar