søndag 8. august 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Här kommer en konstrelaterad dröm från för ett par månader sedan. Jag vill infoga en varning för de känsliga: Drömmen som följer innehåller explicit material av sexuell natur, samt en del svordommar. Jag beklagar det å det starkaste!

25/6 2010 kl. 10.23

"På vernissage, utställning med Bjarne Melgaard. Det är en massa folk som jag känner där. A.B. kommer och jag vinkar honom till mig. Han säger "du har väl grejor med här?" Det är pinsamt att han frågar, har han inte förstått att det är en Melgaardutställning? Det är i alla fall trevligt att träffa honom. Det kommer två unga sexy damer i lika kläder. De har små förpackningar med hudcreme och en liten chokladbit i. Vi tror att det är gratispröver, men de kostar 30:-. Y. bli förbannad, men jag förstår att det är en medveten provokation. Det är dekadens. Två andra damer står på en lösriven balkong. Det är glas i räcket så att man inte kan ta dem på benen. L.K.L. kommer och sparkar till ett betongrör som ligger på golvet. Hon har fotbollskläder på sig och rörbiten hamnar i balans på ena kanten. Jag tycker att det är fantastiskt och menar att hon ska låta den vara så, men hon själv tycker inte det och hon tar sats för att sparka en gång till. Rörbiten far i väg och träffar någon på smalbenet ca 10-15 meter bort. L.K.L. är nöjd men jag tycker att det är lite pinsamt. Rörbiten träffade en som jag känner från Sverige, det är ont men det bryr sig inte L.K.L. om. Så ska det bli officiell öppning med tal och grejer. En museieman pratar en massa svada, medan Melgaard själv och en annan man klär av sig alla kläder och sätter igång med homogrejer. Melgaard är muskulös men han andra är nästan auschwitzmager. Melgaard spänner sig i en båge med jättestånd rätt upp i vädret. Så ligger de på golvet. Han magra binder ett snöre runt kuken på Melgaard, hårt som fan. Melgaard har en träpinne med snöre i som jag tror att han ska penetrera han andra med. Men han magra kliver upp och börjar köra kuken i i arslet på Melgaard. Det facinerar mig att de klarar av att ha stånd när det är så mycket folk. B. sitter vid sidan av mig i en fönsterkarm. Vi pratar inte. Jag pratar me A.B. Han har ett eget projekt med sig som han visar mig. Det är en plastlåda, genomskinlig. Vadderat säte på ena sidan i grön mönstrad plysch."


Arts-related dream from a few months ago. I would also like to add a warning to the sensitive of heart: The dream that follows contains explicit material of a sexual nature, and some swearing. Sorry!

"The opening of an exhibition by Bjarne Melgaard. There is a lot of people that I know where. A.B. is there and I wave to him. He says "you have some stuff in here?" It´s embarrassing, he has not understood that this is a Melgaard-exhibition? But it is certainly nice to see him. There are two sexy young ladies wearing the same kind of clothes. They have small packs of lotion and small pieces of chocolate. We believe it is free samples, but they cost 30: -. Y. gets pissed, but I understand that this is a deliberate provocation. It´s decadence. Two other women are on a balcony. There is glass in the railing so that you can not touch their legs. L.K.L. comes and she kicks a concrete pipe lying on the floor. She has football clothes and the pipe comes to a stop and is in balance on one edge. I think it's amazing and I say that she should let it be like that, but she does not like it and she kicks it again. The pipe hits someone in the shin about 10-15 feet away. L.K.L. is happy but I think it's a bit embarrassing. The pipe hit someone that I know from Sweden, it´s bad but L.K.L. doesn´t care. Then it´s time for the official opening with speaches and stuff. A museum curator talk a lot of verbiage, while Melgaard himself and another man undress and get started with gay stuff. Melgaard is muscular but the other one is skinny as an Auschwitz prisoner. Melgaard stretches in an arc with a boner straight up in the air. They are on the floor. The skinny one tie a string around Melgaards dick, very tight. Melgaard has a wooden stick with a string attached which I think he will penetrate the other guy with. But the skinny one gets up and start pushing his dick into Melgaards ass. It facinates me that they are able to keep a boner when there are so many people looking. B. sits beside me in a window frame. We're not talking. I'm talking to A.B. He has a project of his own with him and he shows it me. It´s a plastic box, transparent. Padded seat on one side with green patterned plush. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar