onsdag 7. juli 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Blandad kompott från:

19/6 2010 kl. 06.53

"Vi kör bort med en stor slags husbil eller husvagn. Den har minst två våningar. I en T-korsning svänger vi till höger och jag slänger en blick till vänster just när vi svänger. Långt borta till vänster ser jag två brunbjörnar som antingen slåss eller parar sig, antagligen det sista. Jag blir otroligt upprymd av denna syn och börjar springa runt och vifta med armarna och ropa."

[...]

"Tidigare har jag spelat fotboll med bl.a. H. Han är packad och ironisk. Jag försöker spela, men H. vill bara bråka. Han knuffas och förolämpar mig. Jag har på mig en väst, en jeansväst som är som en klubbväst, dvs outlaw-biker-klubb (typ Hells Angels). Den är löjligt ny och oanvänd. H. retar mig och undrar om jag tror att jag är så tuff i den västen och så börjar han spotta på mig, eller snarare på västen. Först tycker jag att det är irriterande, men så börjar jag småskratta när jag inser att H.s förolämpningar i form av spott bara gör min väst mer autentisk och inarbetad. Jag börjar faktiskt provocera tillbaka för att få honom att spotta mera och så börjar vi slåss, något som jag också tycker är bra för västen. Västen är ny och skiner av nyhet. Den har massor av nitar och pins och patches och jag tror kanske det är paljetter också. Den behøver verkligen en rejäl omgång. H. och jag slåss och rullar runt på marken."

"Före det var det fotbollsmatch mot damer. Vi spelar med en liten boll (ungefär stor som en jonglerboll). Det är högt gräs och vid målet - som är som ett innebandymål - växer det ogräs och blommor. Någon säger att jag har gjort mål men när jag kollar är det bara målet som har vält, bollen ligger utanför. Men jag är blixtsnabb och reser upp målet och sparkar in bollen så att det blir mål på riktigt."


"We are driving away with a big sort of caravan. It has two floors. In a T-junction we turn right, and I throw a glance to the left when we turn. Far away on the left, I see two brown bears, either fighting or mateing, probably the last alternative. I am incredibly excited by this sight and I start running around and waving my arms, shouting. "

[...]

"Previously I played football, with H. He is drunk and ironic. I try to play, but H. just wants to fight. He pushes and insults me. I'm wearing a vest, a denim vest that's like a club vest, an outlaw biker club vest (the kind Hells Angels and others wear). It is ridiculously new and unused. H. annoys me and he asks me if I think I'm tough in the vest and then he begins to spit at me, or rather at my vest. First, I think it is annoying, but I'm starting to chuckle when I realize that Hs insults - in the form of spitting - just makes the vest more authentic and credible. I'm starting to actually provoke him to get him to spit more and we start fighting, something which I think is good for the vest too. The vest is new and it shines. It has lots of rivets and pins and patches and I think maybe the sequins as well. It really needs some tough times. H. and I fight and roll around on the ground. "

"Before, there was a football match against the ladies. We played with a small ball (about the size of a jugglers ball). There is tall grass and at the goal - which is like the goal in floorball - weeds and flowers are growing. Someone say that I have made a goal, but when I check, it´s only the goal that has fallen over, the ball is outside. But I'm fast as lightning and I pick up the goal and kick the ball so that it gets in the goal for real. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar