tirsdag 16. mars 2010

från drömdagboken / from the dream diary

Nu var det några dagar sedan sist. Jag tänkte lägga upp några blandade fina fragment från senaste nätterna. Här kommer de:

10/3 2010 kl. 06.00

"Jag simmar tillsammans med Andreas S. Vi simmar bl.a. över Gävle torg. Vi ska också simma över kungsgatan, men vattnet är borta när vi kommer fram. Vi har frigolitplattor att flyta på men min är bara två våta handdukar. Vi har ballonger som ska hjälpa oss att flyta i väg. Jag är naken. Det är en bit där det är torrt. Där måste vi springa."

"I Trondheim hamn. Jag jumpar från båt till båt. Någon visar mig runt bland lyxprivatbåtar. Bl.a. Cornelius Wresviks båt. En jättestor båt är otroligt lätt och jag skjuter den framför mig. det är bara en atrapp. Ett tomt plastskal."

11/3 2010 kl. 02.42

"Jag kör bil. [...] Det kommer ett meddelande (text) på displayen på bilradioen. Det står "bussmelding" och det står instruktioner hur jag ska göra en slags citizens arrest av två bilister. Det står vilka registeringsnummer de har. De två bilarna befinner sig framför mig på vägen. Jag kör ikapp den första och stoppar den. Det är en man som kör för fort och är berusad. jag tar med honom och så kör jag ikapp den andra bilen (liten vit bil). I den är det en full kärring ("fyllkärring"). Jag tar med mig de två trafiksyndarna och kör dit jag ska. Där lämnar jag dem till polisen. Polisen verkar överraskade men positiva. Det är lite konstigt för jag trodde att de visste att jag skulle komma. [...] Jag berättar för Anders M. om det med som hände på motorvägen. Han förklarar då för mig att det meddelandet nog inte var till mig nej... Det stod ju "bussmelding" och det är sånt som polisen skickar till bussar när de behöver hjälp (bussar är ju robustare och kan/har lov att göra såna saker). Jag förstår att jag gjort en tabbe men att det var bra ändå. […] Senare ser jag fyllkärringen och förstår att hon spelar i dansband. Hon förtjänade att åka dit. […]"

12/3 2010 kl. 07.00

"Är i en antikbutik som någon jag känner tagit över. Det kommer in en dam som har ägt butiken förr. Hon är ute efter en rävpäls. Jag ska få adressen hennes och förmedla den vidare till de som äger butiken."

14/3 2010 kl. 03.00

"Det är tävling om vem som ska få bli präst. jag hjälper den ena av de två tävlande. det ska riggas nåt rituellt runt en sockel (ca 1.20 hög). Det är inte jag som står för konceptet men jag ska bara rigga det som någon annan tänkt ut. Det är ett vitt tyg med svart rand och broderi på en av de fyra sidorna. Den andra tävlanden har broderier på alla fyra sidor. Det är kors på toppen av båda socklarna. Broderiet är i svart och grått och ganska enkelt (taffligt). […] Det blir fint men det slutar med att de andra vinner."

15/3 2010 kl. 06.15

"Jag cyklar in i en bokhandel i ett varuhus. det är inte första gången jag gör det. Någon ifrågasätter att vissa människor bara måste vissa saker. Jag parkerar och låser cykeln ett gott stycke in i butiken."

16/3 2010 kl. 03.20

" En eller flera kvinnor med utovertiss [på ren svenska: penis]."


It´s been a couple of days now. Herre are som fragments from the last couple of nights:

"I swim with Andreas S. We swim, among other things, over Gävle town square. We will also swim across Kungsgatan, but the water is gone when we arrive. We have polystyrene plates to float on but mine is only two wet towels. We have balloons that will help us to float away. I'm naked. There´s a stretch of road thats dry. Then we have to run. "

"In Trondheim harbor. I jump from boat to boat. Somebody is showing me around among luxure yahts. Among other boats, the boat of Cornelius Wresviks. A giant boat is incredibly light and I shove it in front of me. It's just an empty plastic shell. "

"I´m driving a car. [...] There is a message (text) displayed on the car radio. It says "bus message"and there are instructions how to do a kind of citizens arrest of two motorists. I get their registration numbers. The two cars are in front of me on the road. I drive up with the first one and stop it. Theres a man who drives too fast and is drunk. I take him with me and so I catch up with the other car (a small white car). In it is a drunken bitch. I take the two offenders and drive off to where I´m going. There I leave them to the police. The police seem surprised but positive. Its a bit odd because I thought they knew I would come. [...] I told Anders M. about what happened on the highway. He then explains to me that the message probably wasn´t intended for me, no ... It said "bus message" and that´s the kind of things that the Police send to coaches when they need help (coaches are robust and can / have permission to do that kind of stuff). I understand I made a gaffe, but it was good anyway. [...] Later on, I see the drunken bitch and realize that she plays in a dance band. She deserved to be put away. [...] "

"I am in an antique store that someone I know took over. A lady, who has owned the shop before, comes in. She is looking for a fur made of fox. I'll get her address and pass it on to those who own the shop."

"There is competition for who gets to become a priest. I am helping one of the two contestants. There is something ritual that has to get rigged around a pedestal (approximately 1:20 high). It is not my who stands for the concept, I'll just rig something that someone else thought up. Its a white fabric with a black stripe and embroidery on one of the four sides. The other contestant has embroidery on all four sides. There´s a cross on top of the two pedestals. The embroidery is in black and gray and pretty simple. [...] It becomes nice but it ends with the others wins. "

"I ride my bike into a bookstore in a department store. It is not the first time I do this. Someone questions that some people just need to do some things. I park and lock the bike well inside the store."

"One or more women with penises."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar