lørdag 6. mars 2010

från drömdagboken / from the dream diary


Som jag har sagt tidigare så är det av och till tur att man inte behöver stå till svars för sina drömhandlingar i det vakna livet. Då hade vi väl suttit inne på livstid hela bunten vid det här laget...
Så här var det i natt:

6/3 2010 kl. 07.18

"Jag är en galen mördare som får kommando av mina fingrar att mörda [alla fem fingrar på ena handen har små ansikten]. Det är i ett bostadsområde [av typen "gated community", som det heter over there]. Det är väldigt lerigt på marken eftersom det regnar och regnar och har regnat i långa tider. Jag har över 4000 människoliv på mitt samvete säger mina fingrar.
Bernt och Pia... Vi har kört ett par timmar norrut och det är bara 3 mil kvar till Piteå. Bernt har jobbat länge och när han är färdig i natt så ska han på ett till jobb i Piteå. jag frågar Pia om det inte är vansinne men hon säger att det går bra eftersom det bara är 3 mil till. Jag kan inte förstå hur det bara kan vara 3 mil till...
Gated Community. Ser på karta för att förstå hur det hänger ihop. Var kommer man in igen när man kommit ut. Kartan är så liten, dvs skalan är så liten att så det är svårt att förstå hur det hänger ihop. Vi ska ut och så tillbaka igen. Det är två såna communitys vid sidan av varandra.
Jag och Rune. Han säger att han kastade upp frön på det där taket som vi står vid sidan av. Jag tittar och så flinar jag eftersom det är omöjligt att han gjort det. Taket är lågt, det är antingen ett växthus eller möjligen ett garage. Hela taket är indelat i små rutor, kanske 20-30 cm kvadrater (dvs sidan på kvadraterna är 20-30 cm) och på varje kvadrat är det lagt frön eller olika sorters bönor och allt är gjort otroligt noggrant. Dvs ingen har kastat upp frön och bönor, bönorna har lagts i räta rader, överlappande den raden som ligger under, ungefär som fiskfjäll. Jag kan gott tänka mig att Rune varit med om att lägga detta vansinniga tak, men han har absolut inte "kastat" upp bönor och frön.
När jag är mördare (det är bara på slutet) är jag inne i ett av de husen tillsammans med en annan man. Det är inga väggar inne i huset, bara ett öppet rum med singel på golvet/backen, dvs det är antingen garage eller växthus men där är inga bilar eller växter så det är ett hus med grus på golvet helt enkelt. Jag påminner om en galen mördare i en pre-code horror serie. Jag ska mörda mannen... Mina fingrar säger att det blir nummer 4.046, men jag har en känsla av att den här gången är det min tur att själv dö. Den mannen är antagligen min överman... Ett annat av mina offer ligger i en låda/kista runt hörnet i rummet. Det är nån slags vit substans runt omkring, det är något övernaturligt som pågår här, kanske ektoplasma..?"


As I´ve said before, sometimes it´s a good thing that we don´t have to stand trial for the things we do in our dreams. We´d probably all be serving life sentences.
This is what happened last night:

"I'm a mad killer who take orders from my fingers to kill [all five fingers on one hand have small faces]. It is in a residential area [ a gated community]. The ground is very muddy because it's raining and raining and have been raining for a long time. I have over 4000 lives on my conscience my fingers tell me.
Bernt and Pia ... We drove a couple hours north and there is only 3 mil left to Piteå. Bernt have worked long and when he is ready tonight he is off to another job in Piteå. I ask Pia if that´s not madness, but she says it is fine, as it´s only 3 mil more. I can not understand how it can be just 3 mil...
Gated Community. I look at the map to see how it all fits together. Where get in again once you´ve gotten out. The map is so small, the scale is so small, that it´s difficult to understand how it all works. We are going out and then back in again. There are two communities side by side. Me and Rune. He says he threw the seeds onto the roof where we are. I take one look and I grin because it´s impossible that he did that. The ceiling is low, it is either a greenhouse or possibly a garage. The entire ceiling is divided into small squares, maybe 20-30 cm squares (ie the side of the squares are 20-30 cm) and in each square there are seeds and various kinds of beans and everything is done extremely carefully. That is, no one has thrown the seeds and beans up, the beans have been laid in straight rows, overlapping the row below, much like fish scales. I can well imagine that Rune helped to make this mad roof, but he has absolutely not "thrown" beans and seeds up.
When I am a murderer (that's just in the end) I am inside one of the houses along with another man. There are no walls in the house, just an open room with gravel on the floor / ground, ie it´s either a garage or a greenhouses, but there are no cars or plants so it´s just simply a house with gravel on the floor. I am like a crazy killer in a pre-code horror comic book. I'll kill the other man... My fingers say it will be number 4046, but I have a feeling that this time it's my turn to die. That man is probably my superior... Another one of my victims is in a box/coffin around the corner of the room. There is some kind of white substance all around, there´s something supernatural going on here, maybe Ectoplasm ..? "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar