torsdag 7. april 2011

från drömdagboken / from the dream diary

Ett litet förtydligande: Sportster är en Harley-Davidsonmodell


31/10 2010 kl. 09.27


"Små leksaksfigurer har huvuden som sportstertankar.
De går omkring två och två med samma lack. Först är de små, så är de stora så att tankarna är i naturlig (Sportster) storlek.
Först tänker jag att de inte går att använda, sedan inser jag hur coolt det är med tank med ögon. Det är många av de märkliga figurerna, men det är hela tiden två och två med samma färgsättning. Det är en massa andra människor också.


I en annan sekvens är det djur som blivit färgade röda. En sömngångarliknande apa med avlångt huvud och en slags pudelaktig hund har blivit färgade helt mörkt röda. Jag går lite omväg för att slippa komma nära de där djuren, jag tycker att de är obehagliga men inte farliga, jag vill inte vara nära dem.


Så är det vid en frostig vit gräsmatta, det liknar en fotbollsplan. Jag och E turas om att sparka en fotboll. I målet har jag tappat en liten metallpryl. Det är visst en slags näspropp (!) i kromad metall.
Det är väldigt viktigt att jag hittar den, men ingen annan förstår hur viktigt det är."




A small clarification: Sportster is a Harley-Davidson model


"Small toy figures have heads made of Sportster tanks.
They go about in pairs with similar paint jobs. First, they are small, then they are large (natural Sportster size).
At first, I think that they can not be used, then I realize how cool it is with a tank with eyes. There are many of the strange characters, but they always walk two by two with the same color scheme. There is a lot of other people as well.

In another sequence, animals have been dyed red. A sleep-walker like monkey with elongated head and a kind of poodle-like dog has been colored completely dark red. I make a little detour to avoid getting close to where the animals are, I think they are unpleasant but not dangerous, I do not want to be near them.

Then it´s on a frosty white lawn, it looks like a football field. I and E take turns to kick a football. In the goal I have lost a small metal gadget. I think it is a kind of nose stopper (!) made from chromed metal.
It´s very important that I find it, but no one else understands how important it is."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar